31 Aralık 2007 Pazartesi

"Futbolcu Yerine Suçlu Olabilirdim."

Ülkesinin ve Güney Amerikanın durumu hakkında ezberi bozan düşüncelerini okumak hoşuma gitti,bahsettiği kolundaki dövmeyi de daha önce tesadüf eseri bulmuştum,ekliyorum


* * * *






















"FUTBOLCU YERİNE SUÇLU OLABİLİRDİM"
Aralık 2007 14:36

Beşiktaş'ın Arjantinli futbolcusu Matias Emilio Delgado, tamamen futbola kanalize olmasının sebebinin ailesi olduğunu belirterek, ''Yoksa ben de o çevrede büyük bir suçlu, kanun dışı işler yapan bir adam olabilirdim'' dedi.

Delgado, Beşiktaş'ın resmi dergisinin Ocak ayı sayısında yer alan röportajında, futbol dışındaki konularla ilgili konuştu. Çocukluk yıllarında Arjantin'de zor şartlar yaşandığını kaydeden Delgado, ''Burada kilit rol anne ve babama ait. Etrafınız ne kadar kötü olursa olsun bir yere kadar annenizin, babanızın istediği yolda yürüyebiliyorsunuz. Aklın ermeye başladığında da zaten tamamen kendi yolunu çiziyorsun. Benim tamamen futbola kanalize olmamın nedeni de kesinlikle annemin ve babamın bana verdiği terbiyedir. Yoksa ben de o çevrede büyük bir suçlu, kanun dışı işler yapan bir adam olabilirdim'' diye konuştu.


Arjantin'de geçmişteki zor dönemi anne ve babasının ağır bir şekilde yaşadığını ifade eden Delgado, ''İnsanlar evden çıkıyormuş ve bir daha geri gelmeyebiliyormuş. Nerede olduğundan, başına ne geldiğinden de kimsenin haberi olmuyormuş. Evet, ben küçükmüşüm, ama annemin babamın anlattıklarını dinleyince bile tüylerim diken diken oluyor. Gerçi diktatörlük sona ermişti, ama benim yaşadığım bölgede de sosyal sorunlardan dolayı sokağa çıkıp, bir daha geri dönmeme ihtimalin çok büyüktü. Çok tehlikeli bir bölgeydi'' şeklinde konuştu.


Delgado, Arjantin'in hiçbir zaman ekonomik olarak iyi durumda olmadığını belirterek, şöyle konuştu: ''Öyle dönemler yaşadık ki, bir başbakanımız vardı (adını söylemeyeceğim, çünkü uğursuzluk getiriyor), onun döneminde özellikle zenginler çok zengin, fakirler ise çok fakir oldular. Orta sınıf diye bir sınıf kalmadı. Evet ben de çok kötü bir mahallede yaşadım, ama annem böyle kötü konuştuğumu duysa çok kızar. Sonuçta bizim evimizde her zaman sıcak yemek vardı, kalorifer vardı, evimiz güzeldi. Ama etrafı çok kötüydü. Yani bütün mahalle kötü olduktan sonra senin evin iyi olsa ne olur, olmasa ne olur.

'' Ekonomiden ve politikadan bu kadar derinlemesine bahsedecek kadar bilgiye sahip olmadığını dile getiren Delgado, ''Ama yüzeysel olarak düşündüğümüzde bile görebiliyoruz ki, bütün bunlar Amerika'nın o bölgedeki ekonomik politikası, başka bir şey değil. Ama oradaki ülkeler biraz uyanabilse, kendilerine gelse ve birleşerek borçlarını ödeyebilseler, Amerika zaten Amerika olamaz. Ama bu hiçbir zaman olmayacak. Çünkü oradaki bazı insanların da bu işine gelmiyor'' şeklinde konuştu.


KOLUNDAKİ DÖVMELER


Kolundaki dövmeyle ilgili bir soruya da Delgado, şöyle yanıt verdi: ''Kolumdaki dövmenin anlamı şu; Kızılderililer bir anlamda aşklarını kanıtlamak ya da göstermek için eşinin adını, baş harfini ya da benzer figürleri bant şeklinde taşıyorlarmış. Ben de eşim Laura'nın baş harfiyle beraber böyle bir bant dövmesi yaptırdım. Bu benim için evliliğin onayı gibi bir şey. Yüzüğü istediğiniz zaman çıkarabilirsiniz, ama dövme her zaman vücudunuzda oluyor. Kızılderililer'le ilgili de şunu diyebilirim; kesinlikle bizden çok daha iyi yaşamışlar. En azından bizim kadar materyalist insanlar değillerdi. Çok az şeye sahiptiler, ama çok mutlu insanlardı.


EŞİNE AŞIK OLMASI


Arjantinli futbolcu, eşine nasıl aşık olduğu ile ilgili soruyu ise, ''İlk görüşte aşık oldum. Basel'e gideli bir hafta olmuştu. Eşimin kardeşi benimle top oynuyordu. (Kız kardeşim bir şeyler pişirecek, gel bizde yemek yiyelim) dedi. Eve gittiğimizde kapıyı Laura açtı. O anda aşık oldum. Bir ay sonra da kendisine aşık olduğumu söyledim ve olaylar hızlı bir şekilde gelişti'' diye yanıt verdi.


TARİHTEKİ EN ÖNEMLİ LİDER



''Senin gözünde tarihteki en önemli lider kim'' sorusuna ise Delgado, şöyle yanıt verdi: ''Günümüz liderlerine baktığımızda, açlığı önlemek ve barışı sağlamak için çalışanlar kaybediyorlar. Sadece ortalığı karıştırmak ve savaş çıkarmak için uğraşanlar kazanıyorlar. Hatalı bir şey de söylemek istemiyorum. Aklıma da şu anda kimse gelmiyor. Evet tarihte çok önemli isimler var, ama şu anda dünya çok kötü liderlerle yönetiliyor. Arjantin'e ilk ayak basan kişi bildiğiniz gibi İspanyol Kristof Kolomb. Geldiklerinde de yaptıkları ilk şey yerlileri yani Kızılderililer'i katletmek oldu. Arjantin'de kutlanan günlerden birisi de keşif günüdür. Herkes o gün neşeli kutlamalar yapar, ama ben tamamen buna karşıyım. Çünkü keşif gününde, birçok şeyin de yok olduğuna inanıyorum.''

Hiç yorum yok:


http://bjktaraftarproje.com/